Chief 

Happiness 

Officer

Deze Chef Geluk tovert jou om tot een gelukkige werknemer

Bedrijven doen steeds meer om het hun werknemers naar de zin te maken. Sommige stellen daar zelfs een Chief Happiness Officer (CHO) voor aan. En er bestaat sinds kort een heuse opleiding voor. Arjen Banach (28) is sinds vorig jaar ‘Chef Geluk’ bij zorgbedrijf Cosis.

Lees hier het hele interview dat het Algemeen Dagblad had met Arjen

en Lees hier het interview dat RTLZ en AFAS deden met CHO Arjen

Podcast met Chief Happiness Officer Arjen Banach

Koos Tervooren van Microphone Media interviewde Chief Happiness Officer Arjen Banach over het nut en noodzaak van werkgeluk en hoe dit in de praktijk wordt toegepast. In dit interview hoor je hoe Arjen te werk gaat en wat jij kan doen in jouw organisatie om betrokkenheid en werkgeluk te vergroten.

Werkgeluk de komende jaren,

van onderscheidende factor naar absolute must 

Steeds meer organisaties durven uit te spreken dat zij hun medewerkers op de eerste plek zetten. Een gewaagde uitspraak want klanten zijn toch je bestaansrecht en de klant hoort toch op nummer 1? Niet wat mij betreft. Veel succesvolle bedrijven laten zien dat gelukkige medewerkers leidt tot gelukkige klanten. Focus je op de betrokkenheid en het welzijn van je professionals, zij zijn ten slotte het meest bepalend voor het succes van de organisatie. Creëer  tezamen een cultuur waarin iedereen optimaal kan presteren en men zich thuis voelt. 

Op dit moment onderscheiden een aantal organisaties in Nederland zich nog met een cultuur die gericht is op het werkgeluk van de medewerkers. Mocht je geinteresseerd zijn in het verhaal van deze organisaties, ik interview de managers in mijn podcast. De komende jaren gaat een omslag plaatsvinden bij werkend Nederland. Professionals gaan kiezen voor die organisatie die hun belang op nummer 1 zetten en een cultuur hebben waar het bruist van de energie. 

Werkgeluk...

Verhoogt de creativteit en productiviteit

Zorgt dat een organisatie tot 40% beter gaat presteren

Zorgt voor minder stress, verzuim en verloop

Kan in elke organisatie worden geïntroduceerd

Wordt van onderscheidende factor een absolute must